Friday, April 15, 2011

langkah tercipta


assalamualaikum,..
kali nie tak tahu nak citer sal aper
saja jer
nak santai-santai jer petang jumaat nieyh,..
daripada duk ngadap fb yg macam2 dugaan,...
baik layan blog jer,..

ntahlarh,..balik cuti nie,macam-macam mengganggu

salah ker,kita sayang seseorang,..??
tak!!!!tapi,yang jadi kesalahan biler sayang seseorang tu,lebih dari sayang kanNYA
ntahlar,susah nak lupekan dier
macam-macam cara dah cube,..
banyak kali da try,..
tapi susah jugak,...

sebab bnder nie dah terlalu lame simpan,...
3 tahun!!!
tapi 2 tahun sebelum nie,taklah beri impak maner,...
tahun nie paling getir!!!
dengan pmr nye lagi,nak kejar hafazan pulak,.
alih2,..tahun nie,ader masalah hati plak!!!!
tak larat nak tanggung sorang diri!!
tambah2 pulak thun nie sekelas!!!
YA ALLAH,cubaan berat nie,...

kalau dulu,...taklah seberat nie,..
lain sekolah,..
lain daerah,,..
jauh sangat!!!

tapi nie lain,..
beza dier jauh sangat,.
diorang lain sangat,..
tapi,..ramai orang cakap,muka diorang sama,,..
urm,,adelah sket2,..
dan 

Semalam aku kelukaan,
kecewa kehampaan,
mencalar ketabahan,
mimpi yang sering ku harapkan,
menjadi kenyataan,
namun tak kesampaian.

Allah…
Inginku hentikan langkah ini,
bagaikan tak mampu untuk ku bertahan,
semangat tenggelam,
lemah daya,
haruskah aku mengalah,
namun jiwaku berbisik,
inilah dugaan.

Dan langkahku kini terbuka,
pada hikmah dugaan,
uji keimanan (menguji keimanan),
tak dilontarkanNya ujian,
di luar kekuatan,
setiap diri insan.

Allah…
Pimpinlah diriku,
tuk bangkit semula,
meneruskan langkah,
perjuangan ini,
cekalkan hati dan semangatku,
kurniakan ketabahan,
agar mimpi jadi nyata,
padaMu ku meminta.

Daku mohon agung kudratMu,
wahai Tuhan yang satu,
segalanya dariMu.

Lagu : Bazli
Lirik : Bazli & Atie


Read more: http://www.liriklagumuzik.co.cc/2009/04/lirik-langkah-tercipta-unic.html#ixzz1Ja6BgGjZ



kadang-kadang rase macam nak mengalah
tapi,..terdetik juga dalam hati,..
nak kejar cita-cita nie dulu
sebab nielah yang boleh pimpin diriku


moga dengan sedikit kekuatan iman
tahun menjadi FORM 3
akan semakin lancar


agar dapat untuk tempuhi segala masalah yang datang menimpa

No comments:

Post a Comment

friend start with one word .
positive comment , it should be ! (: